Організація і зміст методичної роботи.
Методична робота здійснюється в колективній та індивідуальній формах.
Колективні форми методичної роботи
- Методичні комісії.
Методичні комісії створюються при наявності трьох і більше викладачів або майстрів п / о відповідно одного предмета (професії), циклу або кількох споріднених дисциплін створюються предметні циклові і міжпредметні комісії. У діяльності методичних комісій поєднуються колективні та індивідуальні форми роботи
Керівництво методичними комісіями здійснюють викладачі з числа найбільш досвідчених і кваліфікованих викладачів і майстрів в / н.
- методичних, їх голови затверджуються директором і оформляються наказом ліцею. Керівники професійного ліцею є членами методичних комісій відповідних їх викладацької діяльності.
Зміст, форми і методи роботи методичних комісій обираються самостійно членами методичних комісій в залежності від конкретних умов і індивідуальних здібностей інженерно-педагогічних працівників.
Для участі в роботі комісій можуть залучатися наукові співробітники, фахівці підприємств, вищих і середніх спеціальних закладів та загальноосвітніх шкіл.
План роботи методичної комісії складається, як правило, на рік, виходячи із завдань, що стоять перед інженерно-педагогічним колективом і на основі аналізу результатів навчально-виробничої діяльності ліцею за минулий рік.
Плани роботи методичних комісій входять складовою частиною до зведеного план методичної роботи.
2.Зміст роботи методичних комісій.
Основним змістом роботи методичних комісій є підвищення якості професійного навчання відповідно до вимог державного стандарту. - розробка робочої навчально-програмної документації (регіональний і училищна компоненти) на підставі типової, досвідчених програм для профільного вивчення предметів природничо-наукового циклу. - аналіз навчально-програмної документації, внесення до навчальних програм
коректив. - внесення пропозицій щодо зміни угруповання професій і діючої навчально-програмної документації з урахуванням потреб підприємств і організацій. - вивчення і використання в навчальному процесі нових педагогічних та інформаційних технологій. - складання паспортів комплексного методичного забезпечення предметів і професій, розробка відсутніх коштів навчання (навчально-методичні посібники, приватні методики, конспекти лекцій, дидактичні матеріали, методичні рекомендації тощо). - розробка текстових завдань для контролю якості професійного навчання.
- виявлення, вивчення формування і поширення передового педагогічного досвіду.
- надання допомоги початківцям педагогічним працівникам у підготовці і проведенні уроків і позакласних заходів, організація взаємовідвідування занять, відкритих уроків та їх обговорення.
- участь у проведенні конкурсів, олімпіад з предметів та професій, семінарів-практикумів, шкіл передового досвіду, читацьких конференцій, конкурсів професійної майстерності.
Індивідуальні форми методичної роботи
1. Самоосвіта керівних та інженерно-педагогічних працівників включає підвищення педагогічної, методичної та професійної кваліфікації, культурного рівня шляхом самостійного вивчення наукової, методичної, педагогічної, технологічної літератури. Самоосвіта тісно пов'язується з практичною діяльністю і сприяє поліпшенню якості навчання і виховання учнів. 2. методична робота керівників з інженерно-педагогічними працівниками проводиться постійно і включає:
- вивчення і аналіз роботи викладачів і майстрів в / н, класних керівників; вихователів та інших працівників професійного навчального закладу, надання допомоги інженерно-педагогічним працівникам у виборі форм і методів навчання і виховання учнів, вдосконаленні методики проведення навчальних занять і позаурочних заходів. - приватне проведення відкритих уроків, інших занять, індивідуальних і групових консультацій, надання допомоги викладачам і майстрам п / о в розробці робочої навчально-програмної документації на основі типової, методичних рекомендацій, дидактичних матеріалів та інших засобів навчання.
- вивчення і узагальнення передового педагогічного досвіду роботи інженерно-педагогічних працівників училища. Надання допомоги в складанні навчальної та плануючої документації, підготовці доповідей та виступів на конференціях, педагогічних читаннях. Результатом індивідуальної методичної роботи інженернопедагогічних працівників є створення комплексного методичного оснащення по предмету (професії), розробка методичних рекомендацій, дидактичних матеріалів та інших засобів навчання.
Методичний кабінет.
- кабінет є центром методичної роботи накопичувачем навчально-програмної документації, навчальної та методичної літератури, матеріалів передового досвіду та інших інформаційних матеріалів. Організовує роботу методичного кабінета- методист. Кабінет працює під загальним керівництвом директора училища в тісній співпраці з методичними органами, спираючись на постійний зв'язок з усіма керівними і інженерно-педагогічними працівниками училища. Основними завданнями методичного кабінету є:
- надання допомоги керівникам, викладачам, майстрам п / о та іншим працівникам навчального закладу з усіх питань організації навчально-виховного процесу, вибору і застосування, форм, методів навчання і виховання учнів; - пропаганда і поширення педагогічного досвіду; - накопичення і систематизація навчальної та методичної літератури, матеріалів передового досвіду. Нормативних та інших матеріалів. Зміст діяльності методичного кабінету. Відповідно до основних завдань методичний кабінет: - організовує заходи по підвищенню педагогічної та методичної кваліфікації інженерно-педагогічних працівників;
проводить лекції для інженерно-педагогічних працівників училища на педагогічні та науково-технічні теми; - проводить індивідуальні та групові консультації з питань організації та методиці навчання і виховання учнів, самостійної методичної роботи та педагогічного самоосвіти; - організовує педагогічні читання і разові методичні виставки, що відображають передовий досвід викладачів і майстрів в / н ліцею. - забезпечує викладачів, майстрів в / н та інших працівників ліцею педагогічної та методичної літературою, іншими матеріалами для індивідуальної підготовки до занять.
- надає допомогу викладачам і майстрам п / о в підготовці доповідей і виступів на науково-практичних конференціях і педагогічних читаннях. - пропагує результати наукових досліджень, наукову і методичну літературу, передовий педагогічний і виробничий досвід. - організовує колективні перегляди кінофільмів по общеметодическими питань і передового педагогічного досвіду.
Планування і облік методичної роботи.
Методична робота планується на основі аналізу діяльності інженерно-педагогічного колективу у вигляді самостійного розділу в перспективних і поточних планах роботи.
План методичної роботи складається методистом, обговорюється на педагогічній раді та затверджується директором ліцею.
|